Erasmus-jazykové pobyty v srpnu 2022

12.08.2022 17:02

I v létě naši pedagogové pracují na svém osobním a profesním rozvoji.

Čtyři kolegyně se účastní jazykového vzdělávání na Maltě v anglickém jazyce, jedna v německém jazyce ve Vídni.

Právě ona nám popsala své první dny takto:

7.8. jsem dorazila do Vídně do ActiLingua Residence. Příjemně mě překvapilo vybavení bytu.

V pondělí vyrážím do školy, mám trému. Čeká mě ústní zkouška. Do školy dojíždím. Doufám, že školu rychle najdu. Zapomněla jsem si nasadit roušku. (Ve Vídni nosí cestující v MHD roušky.) Ujela mi kvůli tomu tramvaj. Vyděšeně se dívám do jízdního řádu. Opět mě čeká příjemné překvapení, v jízdním řádu je napsáno, že interval mezi příjezdy tramvají je 3 – 6 minut. Než se stačím vzpamatovat, tramvaj přijíždí. Doporučuji koupit si jízdenku na celý týden, platí od pondělí do neděle pro všechny dopravní prostředky MHD.

Projdu ústní zkouškou a přicházím do třídy. Nerozumím dobře, ale paní učitelka Judyta mluví pomalu, vše důkladně vysvětlí, namaluje, ústně opíše. Je velmi milá a stále se usmívá.

Odpoledne přijde do třídy temperamentní Magdalena (Leni). Po prvním dni jsem vyděšená, že je pro mě učivo příliš těžké. Druhý den je všechno jinak, Leni připraví výuku tak, jak jsme si mohli první den vybrat. Stále reaguje rychle a všechno slyší. Když uděláme chybu, navede nás k opravě. Každý den připraví něco nového a zjišťuji, že má smysl pro humor.

Petra Matoušková

  

 

—————

Zpět